Tiedote Nuori Kulttuuri MOVES aluetapahtumasta Siikajoella

Aluetapahtuma Siikajoella peruttu

Nuori Kulttuuri MOVES aluetapahtuma Siikajoella 21.3.2020 on peruttu. Suomen hallituksen torstaina 12.3.2020 antaman suosituksen nojalla Suomen Nuorisoseurojen johtoryhmä on linjannut, että Nuorisoseurat suosittelee Nuori Kulttuuri aluetapahtumien perumista vallitsevan koronavirustilanteen vuoksi.

Ilmoittautuneita ryhmiä on tiedotettu aluetapahtuman peruuntumisesta. Kevään aikana tiedotetaan mahdollisesta videokatselmuksen järjestämisestä.

Tarkoituksena ei ole lietsoa pelkoa, vaan pyrkiä varautumaan ja kannustamaan varovaisuuteen, jotta epidemian leviäminen saadaan hidastumaan.

13.3.2020 Raahen seudun Nuori Kulttuuri aluetapahtumatuottajien puolesta, Anna-Maija Heikkilä

Nuori Kulttuuri

Nuori Kulttuuri -toiminta kannustaa ja tukee lasten ja nuorten monipuolista harrastamista kulttuurin eri aloilla. Nuori Kulttuuri on kulttuurisen nuorisotyön muoto, jolla voidaan rohkaista, ja innostaa nuoria kulttuurisiin harrastuksiin asuinpaikasta, koulutuksesta, etnisestä, kielellisestä tai sosioekonomisesta taustasta riippumatta. Toimintaa hallinnoi Suomen Nuorisoseurat.

SottiisiMoves 2020

SottiisiMoves 2020 kokoaa Tampereelle noin 2500 tanssijaa. Tapahtumassa yhdistyvät valtakunnallinen Nuori Kulttuuri Moves-tanssikatselmus sekä kansainvälinen kansantanssin ja kansanmusiikin festivaali Pispalan Sottiisi. SottiisiMoves 2020 on kaikille tanssista ja folkista kiinnostuneille avoin tanssin ja musiikin juhla, jossa erilaiset tyylit ja tekijät kohtaavat. Pispalan Sottiisi ja nykyisen Nuori Kulttuurin perustana ollut Nuorison taidetapahtuma järjestettiin kumpikin ensimmäisen kerran 1970, ja ne täyttävät ensi vuonna 50 vuotta.

Lisätietoja: Anna-Maija Heikkilä, nuoriso-ohjaaja, Raahen kaupunki
anna-maija.heikkila [at] raahe.fi (anna-maija[dot]heikkila[at]raahe[dot]fi), puh. 040 830 3124

Nuori tanssija vihreässä housupuvussa.
Kuva: Nuori Kulttuuri

Jaa sosiaalisessa mediassa